0

Uw winkelwagen is leeg

Totaal: €0,00

Geen producten gevonden...

  • Rineke Dijkinga Brein Vitaliteit - Met elke hap een gezonde stap
  • Rineke Dijkinga Brein Vitaliteit - Met elke hap een gezonde stap
  • Rineke Dijkinga Brein Vitaliteit - Met elke hap een gezonde stap
  • Rineke Dijkinga Brein Vitaliteit - Met elke hap een gezonde stap
Dit uitgebreide handboek (400 bladzijdes) met ruim 110 heerlijke recepten biedt volop aanknopingspunten & kennis om met voeding en leefstijl voor een vitaal brein aan de slag te gaan. Zo is bekend dat ons brein een grootverbruiker is van vitale voedings

€29,95

Incl. btw
Artikelnummer: AL0010
Levertijd: 1-2 dagen
Merk: Rineke Dijkinga

Let op: het boek kun je wel vast bestellen maar wordt pas vanaf de 3-de week van januari 2021 uitgeleverd.

Je brein vitaal - Met elke hap een gezonde stap

Een fit en vitaal brein staat hoog op het wensenlijstje

Of je nu jong of oud bent, een fit, vitaal en gezond brein staat vaak hoog op het wensenlijstje. Niet zo gek als je bedenkt dat een gezond brein in hoge mate bijdraagt aan levenslust, positieve emoties, een goede nachtrust, stressbestendigheid, mentale en emotionele stabiliteit en controle over je eetlust. En uiteraard draagt een gezond brein bij aan je leervermogen, een goede concentratie en een goed geheugen. Bovendien zorgt een gezond brein ervoor dat je zelfs op hoge leeftijd nieuwe hersenverbindingen kunt aanleggen. Zo blijf je jong van geest.

Uitgaande van de normale en gezonde gang van zaken in je brein (de fysiologie) zijn er heel wat aanknopingspunten wat betreft voeding & leefstijl als het gaat om een vitaal brein. Zo is bekend dat ons brein een grootverbruiker is van vitale voedingsstoffen. En dat een gezonde darm misschien wel de hoofdrolspeler is als het gaat om onze brein vitaliteit. Dat biedt volop aanknopingspunten om er mee aan de slag te gaan. En om bovendien heerlijk te eten. 

Dit boek richt zich op 9 pijlers: 

  1. Ontstekingsremmend eten
  2. Vitaal, volwaardig, onbewerkt en divers voedsel 
  3. Een optimale spijsvertering, darmgezondheid en ontgiftingscapaciteit
  4. Voeding met volop beschermende stoffen 
  5. Stressregulatie & voeding
  6. Gezonde glucose- en insulineniveaus / gezond gewicht
  7. Gezond hart- en vaatsysteem
  8. Gezonde kook- en bereidingstechnieken
  9. Milieu, natuur, duurzaamheid en natuurwetten

Wat je snel zult ontdekken in dit boek: deze pijlers beïnvloeden elkaar op vele manieren. En je kunt het gros ervan in één maaltijd beïnvloeden: zo kan gezond(er) eten voor je darmen onder andere invloed hebben op een gezond gewicht, op je stemming, je stressbestendigheid en je slaap.

 Het is maar dat je het (w)eet.

(H)eerlijk eten én weten komen ook in dit nieuwe boek van Rineke Dijkinga weer samen:

Het eerste deel, waar je direct mee aan de slag kunt, bevat ruim 110 recepten met korte uitleg over één of meer van de 9 pijlers in relatie tot je breinvitaliteit. Het tweede deel van het boek bevat nog meer informatie over de 9 pijlers en gaat in op specifieke voedingsstoffen en hun ‘brein wetenswaardigheden’. Daarmee is dit boek een flinke opstap wat betreft kennis. 

De gerechten uit dit boek eet menigeen al regelmatig: burgers, koek, lasagne, curry, muffins, crackers, brood, broodbeleg/ spreads, chocolademelk etc. Maken we deze zelf, dan kunnen we deze van ‘breinminnende’ ingrediënten maken en met elke hap een flinke stap zetten voor onze breinvitaliteit. 

Met mijn passie voor échte voeding hoopt Rineke ook met dit boek weer de vertaalslag te hebben gemaakt van theoretische kennis naar jouw etensbord. Ze hoopt wederom heel wat mensen te verleiden om hun eten zelf te bereiden en te genieten van divers, puur, volwaardig en écht voedsel. Fijn voor je brein, want dat is waar jouw brein, letterlijk en figuurlijk, van geniet.

Verdere informatie over dit boek

Concrete informatie:

  •  Hardcover
  •  aantal pagina's tussen 350 en 400 (waarvan ruim 110 recepten met informatie))
  •  ISBN nummer: 9789083001920
  •  Uitgever: Rineke Dijkinga Books
  •  Formaat: 195 x 270 cm
  •  Prijs: € 29,95
  •  Levering: 3-de of 4-de week van januari 2021
  •  Voor wie geschikt? De recepten bevatten ingredienten voor zowel de vegetarier, de veganist als de   flexitariër.
  •  Voorbestellen? Ja, dat kan via deze wesbite. LET OP: HET BOEK IS T/M HALF JANUARI NIET VIA BOEKHANDELS, WINKELS, BOL.COM ETC. TE KOOP.
0 sterren gebaseerd op 0 beoordelingen